Sabtu, 4 Mei 2013

0
Komen

"Serahkan hatimu pada Allah, pasti DIA temukan dengan pemilik terbaik"

Assalamualaikum ..sihat ? alhamdulillah.. aku sihat .. semoga kita semua dilindungi ALLAH swt :). So, kali ni punye entry tak hade lah gempak sangat sebab aku bukannyer jenis yang reti menaip cite best2.. hehehe. kali ni macam teringin nak bercerita pasal C I N T A .
Sebenarnye , selalu je cite pasal cinta2 nie.. hahaha. selalu bercerite ngn geng-geng soulmate aku kat kolej tu .. for sure lah , ramai doktor pakar cinta antara kami.. hehehe. bukan cerite pasal kisah C I N T A aku okays. kami bercerita pasal cinta geng2 aku yang dah berpunye nie ha..

Okay , kite mulakan. Ramai yang cakap C I N T A itu fitrah . bagi aku , ya ! memang C I N T A itu fitrah tapi fitrah itu sebenarnye khas untuk si dia yang bergelar suami aku suatu hari nanti .. tapi , kite memang tak pernah lari dari suka dan cinta kan ? aku sendiri pon pernah melalui perasaan tu... ^_^

Aku pun insan biasa. Memang tidak lari daripada melakukan  kesilapan again and again. Aku selalu jugak dengar cite pasal suka orang tu suka orang ni. Aku cuma nak cakap , jangan lah kau bagi harapan pada seseorang itu sedangkan kau tak suka dan cinta kat dia. 

Ya, harapan. Means kau tau orang tu suka kau, then kalau kau dah setiap hari mesej die, call die , mesej plak ayat manis-manis sampaikan pihak lagi satu tu tersenyum senyum macam kerang busuk. Kau ambik berat pasal sangat-sangat pasal die macam protect and caring habis habisan lah. Nampak tak kau macam bagi harapan kat die ? Nampak sangat kan ?  kalau kau anggap di sebagai kawan , layan die sebagai kawan, kalau tak pon cakap je kau anggap die kawan biase. Tak ade lah die macam anggap kau tu suka and bagi harapan kat die ok. Kesian orang, hati dan perasaan orang jangan di permainkan. Sakit ok bile hati dipermainkan .. aku ulang S A K I T !! ok, teremosi lebih sekejap .hehe.

Orang selalu cakap "kalau nak ngorat anak, kene pikat parents dulu" Tapi.. sedar tak,  sebenarnya.. seseorang yang kau nak mengorat  tu kan makhluk ALLAH SWT...

So, "Kalau dah jatuh hati dengan makhlukNya, pikatlah PenciptaNya dulu"  InsyaAllah.. Allah akan kurniakan yang terbaik untuk kita... Kalau tak dapat si dia yg kita minat tu, mungkin kita dapat yang lebih baik... Yang penting, jaga hubungan dengan Allah..! Ok??!

Dan (Dialah) yang menyatukan di antara hati mereka. Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka. Sesungguhnya Dia Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. ( Anfal: 63)

"kami tidak akan ucapkan perkataan 'CINTA' kepada mana-mana lelaki ajnabi kerana.. kami simpan perkataan itu untuk diucapkan kepada bakal suami selepas akad nikah" -blog kunfayakun

"Aku menyintaimu kerana AGAMA yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu." [Imam Nawawi]










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

assalamualaikum .
sila TINGGALKAN komen anda DI sini
saya suka baca komen anda :)